"Bedacht in Hong Kong, opgericht in Stockholm

Ons korte verhaal

Nudient is een onafhankelijk merk, opgericht door drie vrienden die elkaar al kennen sinds de kleuterschool. Ze groeiden op en studeerden/werkten in totaal verschillende beroepen binnen het bedrijfsleven, financiën en design/reclame, en die kennis is een sleutel tot succes voor het bedrijf.


Het was 2015 en Vidar, de CEO van het bedrijf, studeerde in Hong Kong. Hij had geen hoesje op zijn telefoon, omdat er geen goede telefoonhoesjes verkrijgbaar waren in Europa. Op een dag vond hij een superdun hoesje in een kleine winkel in de straten van Hong Kong en hij kocht het meteen.

Het voelde alsof er geen hoesje rond de telefoon zat, en dat was het moment waarop het idee voor Nudient werd geboren. Toen hij weer terug in Zweden was, sprak hij met zijn vrienden Max en Pontus over dit dunne hoesje. Nudient werd opgericht in 2016, in een café gelegen in de straat Sveavägen in Stockholm.

Pontus 

Finance 

Co-Founder

Max 

Brand Director 

Co-Founder

Vidar 

CEO

Co-Founder 

Ontwerpontwikkeling

Omdat het eerste superdunne hoesje dat we in 2016 uitbrachten een groot succes was, maar de klanten niet 100% tevreden waren, besloten we dat ons ontwikkelings- en ontwerpproces iteratief moest worden met de focus op klantenfeedback. In 2019 lanceerden we ons dunne versie 2 hoesje en een aantal andere mobiele telefoonaccessoires. We ontvingen goede beoordelingen en feedback van onze klanten, maar voor Nudient was dit niet genoeg.

In de herfst van 2020 lanceerde Nudient het dunne versie 3 hoesje, in samenwerking met de Zweedse, bekroonde ontwerper Jesper Ståhl. En mede dankzij de klantgegevens en feedback kunnen we zeggen dat we tevreden zijn met onze producten en de producten die er in de toekomst nog aankomen.

2016

V1

Super thin case

2018

V2

Thin case

2020

V3

Thin case

2022

V4

Thin case

Vandaag

Nudient is een sterk gevestigd merk in Europa, bekend om de productontwikkeling van telefoonhoesjes en mobiele accessoires. In 2019 werkte het bedrijf samen met één van de grootste distributeurs ter wereld, Brightstar. 2020 was het jaar waarin Nudient werd geïntroduceerd in de digitale- en traditionele retail, met een globaal perspectief.